Vaikutusketju
Vaikutusketjun pohja
Vaikutusketju-työkalun avulla pystytään rakentamaan vaikutusketjuja jo olemassa olevasta toiminnasta tai suunnittelemaan kokonaan uutta.
Vaikutusketjun pohja
Vaikutusketju-työkalun avulla pystytään rakentamaan vaikutusketjuja jo olemassa olevasta toiminnasta tai suunnittelemaan kokonaan uutta.
Arvioinnin suunnittelu
Arviointisuunnitelma
Arviointisuunnitelma tekee arvioinnin toteutuksesta suunnitelmallisempaa. Suunnitelmaan kirjataan, mitä arviointietoa kerätään, miten ja keneltä sitä kerätään sekä milloin tiedonkeruu toteutetaan.
Arviointisuunnitelma
Arviointisuunnitelma tekee arvioinnin toteutuksesta suunnitelmallisempaa. Suunnitelmaan kirjataan, mitä arviointietoa kerätään, miten ja keneltä sitä kerätään sekä milloin tiedonkeruu toteutetaan.
Arviointisuunnitelma (Excel)
Arviointisuunnitelma tekee arvioinnin toteutuksesta suunnitelmallisempaa. Suunnitelmaan kirjataan, mitä arviointietoa kerätään, miten ja keneltä sitä kerätään sekä milloin tiedonkeruu toteutetaan.
Arviointisuunnitelma (Excel)
Arviointisuunnitelma tekee arvioinnin toteutuksesta suunnitelmallisempaa. Suunnitelmaan kirjataan, mitä arviointietoa kerätään, miten ja keneltä sitä kerätään sekä milloin tiedonkeruu toteutetaan.
Tiedonkeruu
Arviointipaja
Arviointipajassa on mahdollisuus saada palautteen lisäksi myös osallistujien ajatuksia toiminnan kehittämisestä yhteisen keskustelun kautta. Arviointipajan voi järjestää myös silloin, jos tietoa on vaikea saada kirjallisesti, tai osallistujia on muuten vaikea tavoittaa vastaamaan kyselyihin. Pajan kesto on ryhmän koosta riippuen 1,5-2 h. Ryhmäkeskustelut onnistuvat parhaiten 3-6 henkilön kesken.
Arviointipaja
Arviointipajassa on mahdollisuus saada palautteen lisäksi myös osallistujien ajatuksia toiminnan kehittämisestä yhteisen keskustelun kautta. Arviointipajan voi järjestää myös silloin, jos tietoa on vaikea saada kirjallisesti, tai osallistujia on muuten vaikea tavoittaa vastaamaan kyselyihin. Pajan kesto on ryhmän koosta riippuen 1,5-2 h. Ryhmäkeskustelut onnistuvat parhaiten 3-6 henkilön kesken.
Havainnointipohja ohjaukseen ja neuvontaan
Havainnointipohjan avulla kerätään tietoa ohjaus- ja neuvontatilanteesta, jossa havainnoidaan, toteutuiko jokin tietty havainnoitava asia vai ei.
Havainnointipohja ohjaukseen ja neuvontaan
Havainnointipohjan avulla kerätään tietoa ohjaus- ja neuvontatilanteesta, jossa havainnoidaan, toteutuiko jokin tietty havainnoitava asia vai ei.
Havainnointipohja ryhmiin
Havainnointipohjan avulla kerätään tietoa ryhmätoiminnasta, jossa havainnoidaan, miten joku tai jotkut tietyt havainnoitavat asiat toteutuivat toiminnan aikana.
Havainnointipohja ryhmiin
Havainnointipohjan avulla kerätään tietoa ryhmätoiminnasta, jossa havainnoidaan, miten joku tai jotkut tietyt havainnoitavat asiat toteutuivat toiminnan aikana.
Kysely kohtaamispaikasta
Kyselyn avulla kerätään tietoa kohtaamispaikkatoiminnasta. Kysely kannattaa tehdä kerran tai kaksi kertaa vuodessa. Kyselyä voi pitää esim. kaksi viikkoa näkyvillä ja kannustaa ihmisiä vastaamaan. Kyselyn voi tehdä myös sähköisesti, esim. tabletilla. Tarvittaessa vastaajia voi auttaa tekemään kyselyn, esim. haastattelemalla.
Kysely kohtaamispaikasta
Kyselyn avulla kerätään tietoa kohtaamispaikkatoiminnasta. Kysely kannattaa tehdä kerran tai kaksi kertaa vuodessa. Kyselyä voi pitää esim. kaksi viikkoa näkyvillä ja kannustaa ihmisiä vastaamaan. Kyselyn voi tehdä myös sähköisesti, esim. tabletilla. Tarvittaessa vastaajia voi auttaa tekemään kyselyn, esim. haastattelemalla.
Kysely koulutuksesta
Lomakkeen avulla kerätään tietoa kohderyhmältä koulutuksista ja valmennuksista. Kysely soveltuu yksittäiseen koulutukseen ja pidemmälle valmennuskokonaisuudelle. Palaute kannattaa kerätä koulutuksessa tai pian koulutuksen jälkeen.
Kysely koulutuksesta
Lomakkeen avulla kerätään tietoa kohderyhmältä koulutuksista ja valmennuksista. Kysely soveltuu yksittäiseen koulutukseen ja pidemmälle valmennuskokonaisuudelle. Palaute kannattaa kerätä koulutuksessa tai pian koulutuksen jälkeen.
Kysely neuvontapalvelusta
Lomakkeella kerätään palautetta neuvonta-/tukipalvelusta. Asiakas voi täyttää kyselyn käynnin aikana tai lopuksi verkkokyselynä tai paperiversiona. Tarvittaessa työntekijä voi kysyä kysymykset suullisesti asiakkaalta ja kirjoittaa vastaukset lomakkeeseen asiakkaan puolesta.
Kysely neuvontapalvelusta
Lomakkeella kerätään palautetta neuvonta-/tukipalvelusta. Asiakas voi täyttää kyselyn käynnin aikana tai lopuksi verkkokyselynä tai paperiversiona. Tarvittaessa työntekijä voi kysyä kysymykset suullisesti asiakkaalta ja kirjoittaa vastaukset lomakkeeseen asiakkaan puolesta.
Kysely ryhmätoiminnasta
Lomakkeen avulla voi kerätä tietoa kohderyhmälle järjestetystä ryhmätoiminnasta.
Kysely ryhmätoiminnasta
Lomakkeen avulla voi kerätä tietoa kohderyhmälle järjestetystä ryhmätoiminnasta.
Kysely tapahtumasta
Kyselylomakkeen avulla voi kerätä tietoa kohderyhmältä erilaisista tapahtumista ja tilaisuuksista. Palaute kannattaa kerätä tapahtumassa joko sähköisenä tai paperilla tai pian tapahtuman jälkeen.
Kysely tapahtumasta
Kyselylomakkeen avulla voi kerätä tietoa kohderyhmältä erilaisista tapahtumista ja tilaisuuksista. Palaute kannattaa kerätä tapahtumassa joko sähköisenä tai paperilla tai pian tapahtuman jälkeen.
Kysely vapaaehtoisille
Vapaaehtoiskyselyn avulla kerätään tietoa järjestön vapaaehtoisilta. Kyselyn voi toteuttaa esim. kerran vuodessa sähköisenä kyselynä tai paperilomakkeena jonkin vapaaehtoisten kokoontumisen yhteydessä.
Kysely vapaaehtoisille
Vapaaehtoiskyselyn avulla kerätään tietoa järjestön vapaaehtoisilta. Kyselyn voi toteuttaa esim. kerran vuodessa sähköisenä kyselynä tai paperilomakkeena jonkin vapaaehtoisten kokoontumisen yhteydessä.
Kysely yhteistyökumppaneille
Kyselyn avulla kerätään tietoa järjestön yhteistyökumppaneilta. Kyselyn voi toteuttaa esim. kerran vuodessa sähköisenä kyselynä tai paperilomakkeena jonkin yhteistyökumppaneiden kokoontumisen yhteydessä.
Kysely yhteistyökumppaneille
Kyselyn avulla kerätään tietoa järjestön yhteistyökumppaneilta. Kyselyn voi toteuttaa esim. kerran vuodessa sähköisenä kyselynä tai paperilomakkeena jonkin yhteistyökumppaneiden kokoontumisen yhteydessä.
Ohjaus- ja neuvontapalvelun seurantataulukko
Seurantataulukkoon kerätään tietoa neuvontapalvelun (esim. asiakastapaamiset, chat, puhelin) määristä ja tuloksista.
Ohjaus- ja neuvontapalvelun seurantataulukko
Seurantataulukkoon kerätään tietoa neuvontapalvelun (esim. asiakastapaamiset, chat, puhelin) määristä ja tuloksista.
Ryhmähaastattelu – ohje ja runko
Ryhmähaastatteluissa saadaan samalla kertaa palaute suuremmalta joukolta. Ryhmähaastattelu toimii parhaiten noin 4-8 henkilön ryhmille. Ryhmähaastattelu sopii esimerkiksi tilanteisiin, joissa kirjallinen tiedon tuottaminen on osallistujalle haastavaa, tai halutaan syventää saatua kirjallista lomakepalautetta.
Ryhmähaastattelu – ohje ja runko
Ryhmähaastatteluissa saadaan samalla kertaa palaute suuremmalta joukolta. Ryhmähaastattelu toimii parhaiten noin 4-8 henkilön ryhmille. Ryhmähaastattelu sopii esimerkiksi tilanteisiin, joissa kirjallinen tiedon tuottaminen on osallistujalle haastavaa, tai halutaan syventää saatua kirjallista lomakepalautetta.
Suullisen palautteen kirjaamistyökalu
Työkaluun kirjataan ylös erilaisissa tilanteissa saatua spontaania ja muuta suullista palautetta, ja millaisia kehittämistoimenpiteitä palautteen pohjalta tehdään.
Suullisen palautteen kirjaamistyökalu
Työkaluun kirjataan ylös erilaisissa tilanteissa saatua spontaania ja muuta suullista palautetta, ja millaisia kehittämistoimenpiteitä palautteen pohjalta tehdään.
Toiminnan tilastointityökalu
Tilastointityökalun avulla kerätään määrällistä tietoa eri toiminnoista.
Toiminnan tilastointityökalu
Tilastointityökalun avulla kerätään määrällistä tietoa eri toiminnoista.
Vapaaehtoisten haastattelu
Haastattelupohja toimii runkona yhteistyökumppanien haastatteluille. Haastatteluja voi tehdä puhelimitse, etäyhteyksin tai kasvokkain.
Vapaaehtoisten haastattelu
Haastattelupohja toimii runkona yhteistyökumppanien haastatteluille. Haastatteluja voi tehdä puhelimitse, etäyhteyksin tai kasvokkain.
Yhteistyökumppaneiden haastattelu
Haastattelupohja toimii runkona yhteistyökumppanien haastatteluille. Yleisten kysymysten lisäksi voidaan myös kysyä erityiskysymyksiä suoraan siitä toiminnasta, johon yhteistyö liittyy.
Yhteistyökumppaneiden haastattelu
Haastattelupohja toimii runkona yhteistyökumppanien haastatteluille. Yleisten kysymysten lisäksi voidaan myös kysyä erityiskysymyksiä suoraan siitä toiminnasta, johon yhteistyö liittyy.
Tiedon käsittely
Arviointihavaintojen jatkokehittäminen
Työkalu auttaa isojen ja pienien arviointihavaintojen kirjaamisessa, ja havaintojen pohjalta sovittujen kehittämistoimenpiteiden seurannassa. Työkaluun kuvataan arviointihavainto, kehittämisen keinot ja tavoitetila, sekä aikataulu ja vastuuhenkilö.
Arviointihavaintojen jatkokehittäminen
Työkalu auttaa isojen ja pienien arviointihavaintojen kirjaamisessa, ja havaintojen pohjalta sovittujen kehittämistoimenpiteiden seurannassa. Työkaluun kuvataan arviointihavainto, kehittämisen keinot ja tavoitetila, sekä aikataulu ja vastuuhenkilö.
Arviointitiedon hyödyntämisen kartoitus
Työkalun avulla kartoitetaan, miten hyvin järjestössä hyödynnetään kerättyä arviointietoa, ja miten tiedon voisi ottaa entistä paremmin käyttöön.
Arviointitiedon hyödyntämisen kartoitus
Työkalun avulla kartoitetaan, miten hyvin järjestössä hyödynnetään kerättyä arviointietoa, ja miten tiedon voisi ottaa entistä paremmin käyttöön.
Itsearviointikysely hallitukselle
Tällä kyselyllä voidaan kerätä palautetta järjestön hallitukselta. Kysely on hyvä tapa osallistaa hallitusta järjestön toiminnan reflektointiin ja kehittämiseen.
Itsearviointikysely hallitukselle
Tällä kyselyllä voidaan kerätä palautetta järjestön hallitukselta. Kysely on hyvä tapa osallistaa hallitusta järjestön toiminnan reflektointiin ja kehittämiseen.
Itsearviointikysely henkilöstölle
Itsearviointikysely on tarkoitettu useamman henkilön työllistäviin järjestöihin ja projekteihin. Kysely lähetetään kaikille kyseiseen toimintoon osallistuneille työntekijöille, jotka voivat vastata kyselyyn anonyymisti. Kyselyn tulokset kootaan yhteen. Koonti toimii pohjana yhteisessä itsearviointityöpajassa, johon olisi tarkoitus osallistua kaikki kyselyyn vastanneet. Itsearviointityöpajan ohjeistuksen ja siihen liittyvän lomakkeen löydät artsi-opas.fi > Työkalut
Itsearviointikysely henkilöstölle
Itsearviointikysely on tarkoitettu useamman henkilön työllistäviin järjestöihin ja projekteihin. Kysely lähetetään kaikille kyseiseen toimintoon osallistuneille työntekijöille, jotka voivat vastata kyselyyn anonyymisti. Kyselyn tulokset kootaan yhteen. Koonti toimii pohjana yhteisessä itsearviointityöpajassa, johon olisi tarkoitus osallistua kaikki kyselyyn vastanneet. Itsearviointityöpajan ohjeistuksen ja siihen liittyvän lomakkeen löydät artsi-opas.fi > Työkalut
Itsearviointityöpaja ja -lomake
Itsearviointityöpajassa pohditaan keskustellen kutakin itsearviointitaulukon aihealuetta onnistumisten, haasteiden yms. näkökulmista. Jos osallistujat ovat vastanneet työpajaa edeltävästi Itsearviointikyselyn (kts. artsi-opas.fi > Työkalut), voidaan kyselyn tulokset ottaa kyselyn tulokset pohjaksi asioiden käsittelylle. Aikaa on toteutustavasta ja henkilöstön määrästä riippuen hyvä varata 2-3 h.
Itsearviointityöpaja ja -lomake
Itsearviointityöpajassa pohditaan keskustellen kutakin itsearviointitaulukon aihealuetta onnistumisten, haasteiden yms. näkökulmista. Jos osallistujat ovat vastanneet työpajaa edeltävästi Itsearviointikyselyn (kts. artsi-opas.fi > Työkalut), voidaan kyselyn tulokset ottaa kyselyn tulokset pohjaksi asioiden käsittelylle. Aikaa on toteutustavasta ja henkilöstön määrästä riippuen hyvä varata 2-3 h.
Tiedon käsittelyn ja hyödyntämisen työkalu
Työkalu auttaa mittareiden seurannassa ja kerätyn tiedon systemaattisessa käsittelyssä ja hyödyntämisessä.
Tiedon käsittelyn ja hyödyntämisen työkalu
Työkalu auttaa mittareiden seurannassa ja kerätyn tiedon systemaattisessa käsittelyssä ja hyödyntämisessä.
Vaikuttamistoiminnan arviointi
Lomakkeella tehdään arviointia vaikuttamistoiminnan mittareiden/tavoitteiden toteutumisesta. Arvioinnin toteuttajana voi olla yksittäinen työntekijä tai jokin tietty työryhmä tai henkilöstö.
Vaikuttamistoiminnan arviointi
Lomakkeella tehdään arviointia vaikuttamistoiminnan mittareiden/tavoitteiden toteutumisesta. Arvioinnin toteuttajana voi olla yksittäinen työntekijä tai jokin tietty työryhmä tai henkilöstö.